Baboenhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marjolijn liere - WaarBenJij.nu Baboenhol - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marjolijn liere - WaarBenJij.nu

Baboenhol

Door: Mar

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

24 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Halllloooww!


Hier weer een nieuwsflits uit Suriname! Door de weeks staat alles in het teken van stage en zien mijn dagen er redelijk hetzelfde uit. Om kwart over 6 opstaan, douchen ontbijten en net iets voor half 8 stap ik de deur uit. Ben dan om half 8 op school. De meeste kinderen zijn er dan al, om 5 voor 8 slaat de bel en gaan de kinderen in de rij staan voor de vlaggenparade. Om kwart voor 1 terug naar huis, weer douchen, lunchen en daarna hangt alles van het weer af, bij mooi weer lekker zwemmen en bij slecht weer, lezen, internetten, muziekje luisteren of ff de stad in.

De weekenden daar in tegen zijn een stuk spectaculairder, zo ook afgelopen weekend! Vrijdag hadden we een bbq bij de jongens die we hadden leren kennen op Galibi. De uitnodiging zat donderdag in de bus en Chantal en ik waren meteen enthousiast. Het motto was een bbq met ballen en kippetjes (lekker fout) en het thema was wat je zegt ben je zelf, wat inhield dat je verkleed moest komen als datgene waarvoor je stage liep. Mijn jarenlange carnavalervaring kwam meteen naar boven en ik sleepte Chantal mee in m’n enthousiasme.
Uitgedost als schoolmeisjes stapten we vrijdagavond in de taxi. Bij aankomst kregen we meteen een koude douche….er was nog helemaal niemand en degene die er waren, waren dus niet verkleed…..Prettig. Spontaan durfden we de taxi niet meer uit, het effect is een beetje vergelijkbaar als dat je als kabouter voor de smeerpaal staat……..
Hup alle moed bij elkaar en met zo onopvallend mogelijk de straat over naar het balkon waar we wezen moesten.
Uiteindelijk was het een gezellige avond totdat Chantal het fototoestel van een van de jongens uit haar handen liet glippen en zo van het balkon afstuiterde…….Beetje jammer!

Zaterdag vertrokken we met alle huisgenoten richting Baboenhol. Dat is een heel klein gebied aan de Suriname rivier. Bij vertrek kwam het water met bakken naar beneden en het zag er naaruit dat het nog wel even aan zou houden…En uiteraard deed dat het ook, lekker een heel weekend regen, joepie!
Het was werkelijk weer een paradijselijk oord. Marlynne en ik hadden echt de neiging om heel het repertoire van de Sound of Music de revue te laten passeren, alleen maar omdat Baboenhol een beetje heuvelachtig is…Leuk!
Nadat we de kamers hadden verdeeld en de lunch achter de kiezen zat stond er een boottochtje op het programma gevolgd door een bezoek aan een samarakaans dorpje. Beetje jammer dat bij het aanmeren de bui wederom losbarste en ik als een soort van Calimero door het dorp slenterde met m’n felgele poncho….Snel het dorp laten voor wat het is en die sloep in richting kamp!

’s Avonds hebben we de tijd al kaarten doorgebracht….Jaja misschien moet ik het even herhalen, Mar heeft een hele avond gekaart!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik vond het nog leuk ook, fanatiekeling als ik ben…..!
De volgende ochtend was het van hetzelfde laken een pak met dat weer maar dat weerhield ons niet van een flinke boswandeling. Zo grappig omdat alles zo dicht begroeit is heb je in het bos echt niet in de gaten dat het water giet, Prima! Na de wandeling zat de modder tot achter m’n oren en besloten we een duik te wagen in de Suriname rivier, juist op het moment dat de zon doorbrak…..komt het toch nog goed dachten we nog. Helaas was het geluk maar van korte duur en 10 minuten later begon het weer.
Tegen de tijd dat we weg moesten was het pas veranderd in een rivier van modder. Ik kreeg spontaan een Blanche marie flashback, alleen hadden we dit keer geen 4 maal 4 jeep tot onze beschikking!
Nog geen 10 meter vanaf de Afobaka kwamen we dan toch echt vast te zitten. Er zat niets anders op dan te helpen duwen. Vanaf een afstandje stond ik de boel een beetje te deligeren tot ik dacht misschien moet ik dan toch ook maar ff helpen met die bus een zetje te geven. Ik dacht ik ga op een strategisch punt staan zodat ik toch nog verder kan gaan met m’n aanwijzingen……Dat was misschien achteraf niet zo’n goed plan…..Toen de chauffie gas gaf realiseerde ik me dat ik vlak achter het viel stond, en de bauxiet vloog werkelijk waar rond m’n oren…Nadat we met brute kracht de bus hadden bevrijd zat ik van boven tot onder bedekt onder een laag bauxiet…! Fijn als je nog een uurtje of 2 met de bus verder moet reizen!
Al met al was het een superleuk en gezellig weekend ondanks het slechte weer!

Dit weekend staat er weer een tripje op het programma, Gusterie, maar daarover later meer!

Trouwens het is nu aan mij om jaloers te worden, Rowen heze!! Super leuk man, was helemaal vergeten dat ze kwamen! Iedereen heel veel plezier, drink er ene op mij, doe ik hetzelfde op jullie! En laat me weten hoe het was!

Petter, wats gebeurt met jullie trouwe viervoeter?

Rob en bia, leuke trouwkaart, vandaag ontvangen en neem de uitnodiging graag aan!

Pa en ma, hoe bevalt la France?

Annegien, wat hoor ik nou ?

Sjoerd, (alsnog) gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker katannen hoor ik…!

Rowenna, hoe bevalt het samen wonen?

Domi en merijn, zijn jullie al uitgeklust?

mar, hoe staat het in jullie toko?

Sabrina, hoe staat het met de scriptie? ik mis je op ons balkon!

Ingrid, was helemaal vergeten dat jij ook je lippen een keer had verbrand!! was jij ook degene die rode oogleden had?

Jelle zorg jij voor onze plantjes?

Niels, is je koffer al gepakt??

Geloof dat dit het wel was voor nu, tot de volgende up date!

Kus mar!

  • 24 Mei 2007 - 19:18

    Nielsje B.:

    Yessss, 1ste!

  • 24 Mei 2007 - 20:38

    Annegien & Gijsbert:

    Yes tweede!!

  • 24 Mei 2007 - 20:44

    Gijsbert & Annegien:

    Hoi Mar,
    Alweer zo'n avontuur. Het kan ook niet op bij jou! De berichten volgen zich behoorlijk snel achter elkaar op. Beetje jammer van al die regen dit weekend. Maar het wordt vast stralend weer volgende week en dit weekend!

    Je hebt het grote nieuws al gehoord...We gaan verhuizen naar Washington D.C. !! Dus boek die tickets maar, we verwachten je natuurlijk regelmatig op de koffie!!

    Fijn weekend alvast
    Dikke kussen
    Gijsbert en Annegien

  • 25 Mei 2007 - 09:41

    Son:

    Yesss, de top 3 bereikt.

    Weer een geweldig avontuur, jammer van de regen inderdaad.

    Ik zal verslag geven van ons Rowen Heze avontuur.

    x Son

  • 25 Mei 2007 - 09:54

    Papa Et Maman :

    Bonjour , comment ca va avec ma petite surinamienne, Zo te lezen gaat het goed met je.We zitten weer in ons duister internetcafe achter de ordinateur met azerty klavier maar met leesbril dus dat moet lukken.We blijven nog een weekje en dan gaan we naar huis om Nielsje B uit te zwaaienHier gaat alles goed , prachtig weer 25 tot 30 gr slapen eten luieren zwemmen zonnen fietsen er staat al 375 km op de teller en Ma is aan haar 5e boek begonnenTot over een paar weken, we kijken al uit naar je thuiskomst, geniet nog samen van jullie vakantie.
    Liefs van Pa en Ma.

  • 26 Mei 2007 - 16:20

    Jacqueline:

    hoi hoi
    gezellig dat je even belde gisteren,we hebben heel de avond lekker buiten gezeten .
    Vandaag even wezen shoppen met mijn kids
    en Niels is klaar voor de 29ste, met goedkeuring van z'n zus.
    Hij is net vertrokken naar Rowen Heze de eerste stop was al bij Mart en Ria, einde van de straat,dat gaat wel goed komen vanavond!!
    groetjes en een fijn pinksterweekend

  • 27 Mei 2007 - 10:02

    Son:

    Sow...we hebben Rowen Heze weer overleeft. Het was weer een superfeest met het traditiegetrouwe biergooien :-) en t-shirts kapot trekken.

    x Son

  • 27 Mei 2007 - 10:56

    Mar:

    Onze Toko is nog steeds niet klaar. We hebben ietwat opstartproblems.
    We hebben je gisteren echt gemist op graauw. Het was weer een leuk biergooi festijn..
    Ben vandaag heel de dag (om het uur) op Maximaal Tv. Ze hebben gefilmt in de salon. Binnenkort is het op internet te zien , ik laat het je wel weten.
    Ik zag je kostuumpje( misschien iets voor volgende karnaval??)
    groetjes mar

  • 27 Mei 2007 - 16:22

    Nielsje B.:

    Hoi Martertje,

    Ik ben een beetje bont en blauw van gisteravond (en brak). Het was weer een toppertje. Wel slecht weer, we waren echt doorweekt toen we van de fiets afstapte. Ik heb nog even lekker doorgezakt met Niese Thijs ... leuk leuk!

    Tot volgende week,

    Nielske!

  • 28 Mei 2007 - 10:09

    Rowenna:

    Wat een verhaal....bijna net zo spannend als samenwonen, haha. Bevalt prima hoor, wel wennen maar ach dat hoort erbij! Strijken, wassen en koken zijn niet m'n hobby's maarja, ben vast niet de enige!
    Als je terug bent uit Suriname moet je met Femke en Kim maar eens een kopje thee komen doen!
    Heel veel plezier samen met Niels, geniet ervan!!!

    Groetjes Rowenna

  • 29 Mei 2007 - 06:09

    Domi:

    Hé van Liere,
    leuke foto's, je wordt zowaar een echt fotomodel! Vooral die ene waar jullie als krachtpatsers naast elkaar staan!
    Gisteren wijkentoernooi gehad op Steen. We gingen uiteraard voor dun eerste,maar aangezien we problemen hadden met ons scorend vermogen werden we 14e (van de 19). Traditiegetrouw ben ik, die ene keer per jaar dat ik in beweging ben, ook superstijf. Zelfs ademhalen voelt onaangenaam...
    Het klussen begint nu echt op te schieten. Vandaag worden de meubels van Morres geleverd (je zult het niet geloven, maar zowaar nog voor de van te voren gestelde levertijd). Alleen de trap moet nog geschilderd worden, dus waarschijnlijk gaan we volgende week verhuizen. Als je, na terugkomst, in het Zeeuwsche land bent moet je maar eens binnenspringen.
    Heel veel plezier nog!

    X Domi

  • 29 Mei 2007 - 18:09

    Petter:

    onze doggie had een flinke ontsteking.. maar na twee injecties en een antibiotica kuurtje springt hij weer vrolijk door het huis!!

  • 29 Mei 2007 - 19:37

    Robin:

    rowwen heze was echt cool, jammer dat je er niet bij was. k heb niels wel gezien en van de winckel was er ook.

  • 29 Mei 2007 - 21:05

    Tamara:

    hoi marjoleintje

    wat een verhalen en wat een avondturen,geweldig!!! de tijd gaat snel en je stage is alweer bijna voorbij, geniet er nog maar lekker van het mooie suriname samen met niels, die zal je wel gemist hebben. neem je nog een huisdier mee naar huis? wij zijn ook bezig met onze laatste loodjes voor school, over een paar weken weer tentamen daar hoef je niet jaloers op te zijn, maar dan lekker vakantie ik kijk er al echt naar uit!!!
    veel plezier nog, lieve groetjes tamara

  • 29 Mei 2007 - 21:22

    Jelle:

    Hej Mar,

    Mooi weekendje gehad hoor! Zondag heerlijk tapas gegegeten en salsa-les gehad van de vrouwen! Leuk dat ik je nog even hoorde! (ben weer 44 eurootjes lichter)..Mun Bowkes is aan vakance toe! Hij is niet te houwen...dus ja ik was maandagochtend weer de pineut, dus...

    X Jelle (de ster ;) )

  • 01 Juni 2007 - 13:20

    Mart:

    Hallo Marjolijn
    Hier een berichtje vanuit de Bl. Hoeve
    ik heb even tijd, je bent zeker al aan het aftellen dat Niels komt? Je hebt wel een fantastische werkvakantie gehad, heel veel gezien. Nu nog met je mannetje en dan weer terug naar Nederland.
    Heel veel plezier straks samen.
    gr. Mart

  • 04 Juni 2007 - 08:50

    Jacqueline:

    NOG EEN NACHTJE SLAPEN!!!!!!!
    GENIET VAN JULLIE VAKANTIE MET Z'N
    TWEETJES
    LIEFS DE BOOGAERTJES

  • 05 Juni 2007 - 13:34

    Sabrina:

    He Marjolijn,

    Beetje late reactie, internet problemen!
    Mijn scriptie is nog lang niet af, mag het hoop ik later inleveren.
    jullie hebben het wel naar jullie zin gehad zeg. Elke keer als ik je berichten lees wil ik weer zo graag terug!
    Wat schattig jij en Chantal in schoolkleding.
    Doe je de groeten aan iedereen!

    Dikke X Sabrina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjolijn

Hallo iedereen, Bijna is het zover, over een paar weken reis ik af naar Suriname om daar stage te gaan lopen in het basisonderwijs. Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden van al mijn belevenissen en ervaringen, blunders en andere prietpraat. Liefs mar

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1342
Totaal aantal bezoekers 16301

Voorgaande reizen:

04 Maart 2007 - 27 Juni 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: